tisdag 9 oktober 2012

En Ängel med ögon för Top Model??

När solen vägrar visa sig, när hösten är ett grått faktum är det underbart att ta favoritsockorna på och lägga sig i soffan och glo lite på eftermiddags-tv. Det är inte att jämföra med tv på kvällstid. Eftermiddags-tittande är lyxigare och genererar oftast i en ännu högre grad av slöhet än innan man landade i soffan.
Speciellt om man valt kanaler med program vars innehåll irriterar mer än lockar till uppriktigt intresse. Rätt skönt att slumra till, förvisso.. Bättre eller sämre än så blir det inte.
Just som jag dragit varma filten över mig upptäckte jag att jag inte var ensam framför burken. Mitt sällskap verkar bokstavligen som förstenad framför tv-rutan. Lilla Ängeln..med ögon för Top Model:
Förstenad var ordet. Sovande var det andra. Vi har förmodligen en del gemensamt om vad som duger att se. Själv ägnar jag mig åt betydligt viktigare saker än att avgöra utseendet och gångart på taniga modeller:
Jag stillar mitt sockerbegär med både sött och salt för att själv inte bli sur ;-)
Det går rätt bra. Snart är jag på en lagom nivå för fortsatt skrivande i välmående av återhämtad inspiration.
Vad vore vi utan bilismen i Sverige?!!! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar