fredag 19 oktober 2012

Rödgråtna, blå ögon som ser humorn

Det ät dagen efter tårarnas egna lilla tillställning. Det är samma ritualer varje årsdag efter min fars bortgång.
Det är en ingen tycka-synd-om-föreställning. Det är en nödvändig utrensning av både tårkanaler och hjärta och är en känslomässig inventering vars slutstation är lättnad och nystart.
Idag fortgår Livet med en oktobersol som påminner om att ta vara på varje sekund, med och utan motgångar. Jag botar mina sorger med glada minnen och eventuellt en trisslott =)
Jag vet var skåpet ska stå och har därför inrett det med färger som håller ångan uppe. Rött är Kärlekens färg och jag har blivit sambo med den nu. Vi trivs bra ihop och gör varandra glada.
Rött inspirerar i detta nu, bidrar till idéer där nytta och nöje förenas, där humor står i fokus. Humor är det bästa Gudarna har kunnat skapa. Den får mig att överleva. Jag är glad att jag blivit begåvad med den ;-)
Den ger mig smågalna infall som jag vill dela med mig av. Du kommer att få ta del av det...
När Du minst anar det =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar