onsdag 3 oktober 2012

Från "Diskjockey" till Dancing Queen




Vardagssysslornas Paradis hyllas med aktiviteter så som vikning av tvätt, diskning, och allmän ordning och reda i lagom portion. Det är mysbyxor på och med inpackning i håret och en kopp kaffe i handen utförs sysslorna med en aning motvilja. En glad melodi, visslande framförd i dur lockar och lurar fram lust och leenden och plötsligt är tristess fint ihopvikt med lakan och örngott.
Det trotsas mot grå himmel och jag målar min egen färg på den idag. På paletten finns endast rosa, ljusblått och lila. Jag tar dom. Det känns bra. Med det inleds så sakteliga förändringen, från trasklädd husmor till uppklädd drottning. Det är lill-lördag. Den är till för att användas på rätt sätt. Jag gör det. Det känns bra.
Hokus Pokus, Simsalabim! Jag är redo för att äga ikväll.
Är Du? ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar