torsdag 18 oktober 2012

En riktig "rasist" talar ur skägget

Döm av min förvåning när jag i min brevlåda fann ett blad från Patrioterna. En obehagskänsla föll över mig och jag såg mig oroligt omkring för att se om någon iakttog mig med detta märkliga budskap i min hand. Var jag den enda utvalda eller fanns där fler som fått samma sak i sin lilla låda, annars så välfyllda med vardagliga fönsterkuvert?! Raskt samlade jag ihop resten av postbunten och med blicken i backen spatserade jag in till värmen och fåtöljen med tveksamheten i huvudkontoret. Jag ögnade snabbt igenom det som mitt förstånd väljer att kalla bullshit. Rasistiskt inställda åsikter som jag ofrivilligt prackas på i mitt eget hem!
Jag valde tunnan för brännbart material och slog bort alla tankar och gick vidare med vardagen..
Tills jag insåg att jag inte tar mitt ansvar och agerande på allvar! Att jag inte reagerar mer än så. Förmodligen för att jag som så många andra, inte vågar ha åsikter i invandrarfrågan. Ett känsligt ämne som med åren kommit att bli allt mer skrämmande att tala om. Ingen är eller vi framstå som rasist men har man en åsikt som icke är till gagn för invandrarpolitiken i vårt land så är man per automatik en rasist. Det räcker numera med att beställa en kopp svart kaffe på ett café någonstans, så höjer moralisterna på ögonbrynen. Själv fick jag en annons stoppad på Blocket för att överskriften innehöll orden "Svart & Vitt". Vår svenska nationalsång får ej längre "missbrukas" då vi är mångkulturella, vilket det skall tas hänsyn till och det kan tolkas som stötande att hissa den svenska, blå-gula flaggan. Gränserna för vad som är rasistisk har suddats ut allt mer och osäkerheten bidrar till tillbakadragande vad gäller åsikter och tankar.
Frustrationen som uppstår i detta gör det inte särskilt svårt att låta åsikter och förvridna ord av ilska gå ut över de invandrare som kommit till vårt land. De flesta i obeskrivlig panik och rädsla med en bakgrund som är producerade av Djävulens värsta mardrömmar.

Det är en märklig och ibland svårförståelig utveckling när det kommer till mänskliga rättigheter och invandrarpolitik. I detta Mellanmjölkens Land där allt skall vara så lagom, neutralt och tryggt sitter vi på våra mjölkpallar och suckar och gnäller, spottar och fräser över vart vi är på väg i detta land.
I andra länder lyfter man helt sonika på arslet, går ut och demonstrerar och sätter sin regering på plats med envishet, öppna sinnen och en vilja som tål var polismans batong. Orädda och medvetna om deras styrka och rätt att påverka sitt och andras Liv. Där finns inte ordet lagom eller en pokerkväll med åsikter som endast fastnar i köksväggarna. Där är det handling som gäller. Medan här är enkelhetens loska att föredra.

Så enkelt att kasta skiten på alla invandrare! Att spy galla, kasta ut dom, behandla dom som svin och bara sitta där på mjölkpallen och lösa sitt Melodikryss på Lördagmornarna i godan ro. Skönt. Att slippa se brottsstatistiken öka, att Rikets ekonomi täcker och räcker till våra egna.
Den frustrationen, ilskan och makten vi besitter skall enligt min mening, bestämt och resolut förmedlas och läggas direkt på våra egna politiker. Dessa Duktig-Pettrar som med järnhand styr vår politik där man flaggar för rikedom, omtänksamhet och mänskliga rättigheter. DET är bullshit!! Dom är nämligen inte ett dugg bättre eller sämre än andra när det kommer till orättvisor och felbedömningar.

Vi har ett system i vårt Svea Rike som tar emot dessa stackare som behöver hjälp och söker ett Liv i fred, som är allt annat än mänskligt och neutralt. Dessa människor kommer in i landet, söker asyl, sätter barnen i skolan, lär sig ett nytt språk för att sedan få ett avslag som resulterar i utkastning. Detta är tveklöst en form av mental och känslomässig tortyr vilket i vårt lands mått mätt torde vara helt oacceptabelt. Detta är inte till någon hjälp vare sig för den som söker sig hit eller någon annan. Tvärtom, så bidrar det just till enbart frustration från alla håll.
Kan man inte som land ta emot flyktingar så borde det självklart sättas stopp ifrån början istället för att dra ut på processer som inte gagnar någon vad gäller mänskliga rättigheter. Vi bidrar med tortyr och en lekstugenivå som vi medborgare faktiskt tillåter då vi slapphänt låter våra politiker att behandla människor hur som helst. Våra medmänskliga politiker erbjuder dessutom alla nytillkomna att bo i ett och samma område, tillsammans med övriga invandrare! Toppen!! Det är verkligen mångkulturellt i positiv anda. Det är onekligen att visa sin kompetens vad gäller omhändertagande av ett folk som också ger sin tillit till våra ledare.  Det är ju i första hand politikerna vi ska vara förbannade på, om det nu är så att missnöjet regerar i dessa frågor.

Problemet är att detta ämne bubblar så hårt under locket att visslingen som ljuder och ångan som sipprar, skrämmer en så till den grad att man inte vågar varken lyfta på locket eller sänka värmen.
För att gardera sig i sina åsikter tar man alltid till frasen "jag är inte rasist..men".... Jag tror faktiskt det är en sanning också. För det är inte personerna, människorna eller de olika kulturerna i sig vi upprör oss över. Det är Världen i förändring som ingen tycks få grepp om, där okunskap och rädsla men framför allt feghet regerar. Där aggressioner övertar vett och sans.
Dags att resa sig från mjölkpallen och se Verkligheten som den är!
För det är vi själva, både vita och svarta, som skapat den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar