lördag 27 oktober 2012

Insikter ger goda utsikter

Härlig Lördag efter en något dramatisk fredagkväll där känslomässigt spratt satte sprätt på ett gäng frågetecken. Att träffa nya bekantskaper kan tyckas låta trevligt och givande men i en del sammanhang kan det snarare bli till konstigheter och med det en del insikter som förhoppningsvis ger goda utsikter för kommande tider. När världen vänds upp och ner öppnas dörren till allt det man verkligen uppskattar och har glädjen att ha i sitt Liv.
Jag njuter i sällskapet av nära och kära, gör som jag känner, säger vad jag vill och tar in det jag vill. Jag är helt enkelt bara jag, okammad och iklädd slitna mysbyxor med gamla färgfläckar på. Då är tillvaron att uppskatta och njuta av. Det är lyx av stora format att kunna välja sin närmaste krets och det är skön frihet att kunna välja bort sådant som inte tillför något av värde i sitt Liv.
Det kan krävas både en hård och lång skola för detta konststycke, en utbildnig som ibland kostar många misstag men kvittot i slutänden bevarar man som bekräftelse och garanti för ett smärtfritt Liv..med reservation för oväntade och påflugna parasiter som man förhoppningsvis lärt sig parera.
Jag har lärt mig mycket på bara några timmar under denna helg, som ännu inte är till ända. Jag hinner lära mig lite till. Inte minst med tanke på att vi under kommande natt ska ställa tillbaka klockan med en timme. Hela 60 minuter extra för påfyllning av fler lärdomar ;-)
Kärlek och förstånd till alla själar av Godhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar