måndag 29 oktober 2012

Som osminkad syns jag inte i snön!

Igår solsken och bar mark. Idag vita drivor och snöflingor som yr i en inte allt för oväntad Vintervärld.
I mitt hem blir man näst intill snöblind när första snön faller. Den vita inredningen tonas in, eller möjligen ut i utsikten genom fönstret. Allt blir till ett och den moderna känslan av inne och ute möts, som förmodligen Ernst Kirchsteiger skulle ha uttryckt sig.
Jag ogillar vintern, det är ingen hemlighet. Men känslan som infinner sig är dubbel då julen är helig och efterlängtad. Inomhusvinter är att föredra samtidigt som lusten till måstig promenad finns och jag vill iklä mig vintermundering, bita ihop och trotsa vintern för att känna att man verkligen är i Livet ;-)
Den promenaden ska snart bli av. Dessförinnan njuter jag av ljuset i hemmet och är glad att klockan går långsamt. Mörkret kommer tidigare än vanligt och till dennes entré vill jag ha laddats med tillräckligt mycket energi för att kunna ta in mörkrets tjusning också.
Ljusterapi på hög nivå. Vinterjacka likaså. Jag tror jag lever osminkad idag.
Så jag smälter in i det övriga vita ;-)





1 kommentar:

  1. men gud.. jag stog å höll i ett hjärta å provade sådär jag åxå.. å sen prova ja me en glasdroppe.. men sen fick d vara som d är iaf!...

    SvaraRadera