måndag 1 oktober 2012

Från Bollibompa till Hamilton på en kvart!

Här är småfolket som får min Värld att snurra i en behaglig fart. Ett litet par med känsla för omtänksamhet och ögon för det vackra. Son med flickvän, omgivna av höstens vackra färger och ett gäng ulliga tillika gulliga får i bakgrunden som bräker fram ljuv och romantisk musik av den sista september.
Det är en märklig känsla att som mor se sina barn plötsligen bli så stora! Den var ingen evighet sen som Byggare Bob var idolen och Scoobi-Doo gick varm i dvd:n.
Det var inte alls länge sen inskolningen på dagis skedde, första dagen i skolan och den första skolavslutningen i kyrkan. Det var ganska..nyligen.
Som vi byggde lego och lekte kurragömma, jagade bort spöken ur garderoben och läste Bröderna Lejonhjärta om och om igen. Som Bollibompa-gänget kom och hälsade på oss i hemmet och bandade i 10 timmar för att sedan sända 20 minuters material på Kanal 1.
Då nyfiket folk samlades på gården för att betrakta både Bollibompa-bil och programledare.
Jag minns dagen med blandade känslor. Jag minns att jag led av att behöva vara tyst i alla dessa 10 timmar, att jag var törstig och led med sonen för alla omtagningar som gjordes. Han led inte alls!
Han log vitt och talade brett med den underbart trevliga programledaren Nina. Resultatet som senare visades i TV kom att bli något som jag bevarade med stolthet i minnesarkivet. Det känns som igår. När jag ser på bilden här ovan är mini-människan kort i rocken och vill höra godnattsagor.
Nu har han vuxit till en lång och ståtlig gentleman, för dagen liggandes i feber men i övrigt minst lika charmig som förr. Något mer insatt i ungdomskärlek och Mikael Persbrandst rollinsatser.
Den enda riktigt sanna Kärleken som bokstavligen växer sig allt starkare =)



3 kommentarer:

  1. vi ill ha den videon!!! kaaan du fixa d te oss??

    SvaraRadera
  2. Om jag bara hittar inspelningen så! Har dessvärre ingen koll på var den är. Men när man minst anar det brukar det ju dyka upp ;-) Tror att man med lite ihärdighet kan hitta avsnittet via nätet om man söker på Bolibompa =)

    SvaraRadera
  3. d e omöjligt! jag hart letat igenom hela svt å hittar ingenting!!.. flickorna ha ju velat c d där men vi har aldrig hittat!!.. å bolibompa är ju ungarna råstammisar på å inget ha vi hittat! :-(

    SvaraRadera