måndag 15 oktober 2012

Skålar i rött men sörplar vitt

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig. Människan har en förmåga att bygga upp förväntningar lika säkert och ofta som Martin Timell bygger husknutar och verandor i TV 4. Jag är expert på förhoppningar och förväntningar. Åtminstone att bygga upp dom. Det krävs inte många tum på den spiken.
Jag skulle lätt kunna inreda ett trivsamt Förväntningsrum till alla "patienter" som i väntan på förverkligande av sina drömmar snart skall få sina namn uppropade av Dr Få-som-Du-vill.
Inför besöket skall trivsamheten tala, förföra och virvla in som bästa medicin för god självkänsla och framtidstro. Just denna gråmulna dag skulle jag som syster Marina bemöta varje besökande med lite mingel och en skål i rött. Lagom uppiggande och Kärleksfullt.
                                   Bild från House of Linnea

När kölapparna går som på löpande band i Förväntningsrummet, vill jag vara den som öser på med lite självförtroende och självkänsla. Jag bidrar gärna med lite framtidstro och råd av tröst om krossade drömmar står som sorg i behov att läka. När en dröm går om inte får man skapa en ny. Det är gratis och dessbättre rätt så enkelt. Mina drömmar går till ett dräglig Liv och Leverne i en rätt så enkel men värdefull vardag.
Jag inreder i Vitt, tänker Brett och landar i det varmaste av Rött!
Mitt nästa projekt består av samling av detta vackra porslin, såväl till kommande jul som sommar. Det är en färg av glädje, värme, intensitet och Kärlek. Och man kan dessutom fylla det med vitt innehåll..
Det är ett recept utskrivet av Dr Få-som-Du-vill ;-)
                                         Bild från House of Linnea


Ett ställ och porslin, snart i en vacker och vit vrå nära mig. I mitt lilla Förväntningsrum. Du är varmt välkommen att boka tid när som helst =)

1 kommentar:

  1. vet du va ja tycker!!! att ha bra förväntningar å ivra sig på nå bra d tycker ja man allti ska göra!!
    d enda som kan hända e att man ha ivrat sig på nå bra i onödan! ;

    SvaraRadera