söndag 7 oktober 2012

Peppe Eng kacklar ju värre än jag!

Söndag kväll. Stearinljus med en doft av vanilj, vårrullar i ugnen, sallad förberedd och i bakgrunden en tv-kanal vars sportsändning får min harmoni att ruckas något. Jag hör inte orden, jag hör bara att det går i en rasande fart, framfört av en röst som ju annars är rätt behaglig.
Men i denna stund när gårdagen gör sig påmind via ett märkligt mående blir det endast till ett kacklande som pickar hål i huvudet på mig. Inte särskilt "Peppande" alls, herr Eng!
Men det är övergående. Vissa dagar är mer olidliga än andra. Som tur är tar jag del av Solsidans humoristiska repliker och hysteriska galenskaper vilket får mitt Liv att framstå som rena Paradiset.
Jag ler och njuter så gott det går. Trötthet och konflikter får somna före mig ikväll ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar