lördag 6 oktober 2012

En lördag gjord för att hatta runt

Nummer 6 står att läsa i almanackan denna dag i oktober. En fantastisk morgon som utöver god frukost bjudit på solsken och en lagom temperatur för att vackert smälta den vita frosten på gräs och äppelträd. En gnistrande morgon, en dag med innehåll att se fram emot..
Inväntar närmast en vän jag inte sett eller träffat sedan ungdomens glada dagar, ett kärt återseende där minnen och nutid förmodligen finner varandra i uppriktigt intresse och nyfikenhet.
Det är den stora fördelen med de sociala nätverken, att man plötsligen finner någon från det förflutna som gör come back i ens Liv och bidrar till något positivt. Jag hoppas dom jag möter tänker detsamma ;-)

När jag är glad och äventyrslysten är hatten på knoppen given. Det är en sån dag idag! En liten prick över I:et som är jag. I som ihärdig, inlevelsefull, ivrig och inväntande en rolig kväll med väninna, cava och tryffelchoklad. En utgång och möten med leende människor. Må solen skina på oss alla idag.
Med eller utan hatt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar