måndag 29 oktober 2012

Att tala för sig själv bevisar att man är social

Strikt, färgstarkt och stilrent. Fann denna färggranna och vackra bild på Sweet Paul. På tal om kommande jul och färgerna därtill. Rött är traditionellt och vackert men accenten i turkos här ovan är inte så tokig, den heller.
Själv har jag garderoben full av turkosa klädesplagg som är väldigt fint, inte minst sommartid när man förhoppningsvis inte ser ut som ett glas mjölk.

Har haft några stunder för mig själv vid datorn i rummet intill min sons, som med sitt sällskap av förälskelsen har ropat ut frågetecken ett antal gånger: Vem pratar du med, mamma?!?
Helt omedveten om att ord och meningar har levererats i min ensamhet fick jag här en bekräftelse på att jag måste vara oerhört social då jag enkelt och utan svårigheter kan kommentera och kommunicera med mig själv och därmed få talets gåva väl använt. Det mesta som sägs är turligt nog bara av intresset för det jag ser och hittar på nätet vad gäller just inredning. Det är oförargligt och inte konstigt alls. Svaren uteblir men det är förmodligen det jag eftersträvar i detta läge..
Jag tänkte mig för både en och två gånger efter att ungdomarna uppmärksammade detta. Och konstaterar med en lättnadens suck:
Det är väl en jäkla tur att jag inte porrsurfar ;-)

1 kommentar:

  1. du å din brorsa dah!! :-) han talar åxå ve sig själv.. ofta ofta ofta!!

    SvaraRadera