tisdag 2 oktober 2012

En äppelgrön dag & Mauro Scocco som Dr Kärlek

En innehållsrik dag på många sätt, på många platser och under många och långa timmar. En son med skyhög feber skjutsades till läkarstationen efter akutsamtal som resulterade i ett väntrum som verkligen gör skäl för sitt namn! För man får vänta...och vänta...och vänta..
Under den tid vi satt där och försökte hålla ångan uppe läste vi skvallertidningar och till sonens glädje fick han äntligen se Persbrandts omtalade mamma på bild varpå han utbrister: Den dagen jag blir känd skådepelare ska jag också visa upp dig med stolthet! Kärlek på hög nivå. Och den fortsatte även inne hos farbror doktorn som konstaterade körtelfeber. Jo, då. Det har ju pussats en del med flickvännen, första Kärleken, med all rätt. Jag frågade av naturliga skäl hur sonen och flickvännen skall förhålla sig till varandra och doktorn var rapptrudat med ett snett leende och ställde motfrågan: Ja, vad skulle du själv ha gjort? ;-)
Jag är ingen läkare som skriver ut recept på ett Kärlekslöst Liv. Låt dom hångla. Ingen dör av kyssar!
Humor! Och Kärlek! =) Fick min musikaliska del av hjärnan att börja nynna på Dr. Kärlek av och med Mauro Scocco. Dom var ju faktiskt rätt lika ;-)
När Dr Kärlek överlämnat sitt ömsinta recept for vi mot hem och säng med son. I gott sällskap med minikvinnan i hans Liv som tröstar och skänker glädje. Själv kunde jag i något lugnare tillstånd bege mig till min favoritbutik i Insjön som jag med jämna mellanrum försöker hålla koll på. Där finns allt man som inredningsintresserad kan drömma om! Inte särskilt dyrt och väldigt trevlig personal. Idag förälskade jag mig i detta vackra ställ med fina ljusgrå plåtfat i. Fanns även med vita fat.
Butiken heter Små Glädjen och har även en blogg: smagladjen.blogspot.com
Kransen som låg övers kunde jag heller inte låta bli. Liksom "Hem ljuva Hem"-bokstäverna.

Mina äpplen är köpta i affären intill och går att äta på riktigt ;-) Ljuslyktan är inhandlas hos Tappers i Leksand.
Fler vackra ljuslyktor i vitt med silver på insidan. Det strålar vackert i hemmet denna dag och kväll.
Det blev väldig maffigt på köksbordet här hemma. Höstfint med äppelgrönt och tända ljus.
Jag hittade mina fake-äppelgrenar med blom som ju vanligtvis förknippas med vår men det gjorde sig så fint på fatet att hösten kan få sig en liten ny kompis. Äpplen är både vackra, goda och nyttiga.
Och ger garanterat inte körtelfeber ;-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar