torsdag 22 november 2012

Vintervita drömmar

Inredningstipsen fullständigt haglar över en, inte minst inför julen när de flesta butiker vill fånga ens uppmärksamhet och köplust. När ointressanta tv-program visas låter jag den endast hållas som ett skönt och sällskapligt sorl i bakgrunden medan jag frossar i inredningsbloggarnas lilla Värld.
Inspiration och lust får sig en extra skjuts trots att snö och kyla knappast gjort sig påmint sedan förra året.
Men en grön och vit jul gör sig faktiskt rätt så bra, åtminstone inomhus.
Denna färgkombination brukar jag vanligtvis föredra året om medan jag piffar lite extra till jul med glitter och slverstänk. Ljuvligt vackert blir det gröna, allt från gran till lingonris som väcker äkta skönhet.
Gröna växter till det vackert vita, tända ljus och vacker spets kan bli det vackraste att avnjuta i vintertid.
Jag har knappt inlett julpyntandet innan jag lagrar med idéer inför kommande vårsäsong. Vitt håller alltid i alla lägen. Sicken tur att hela mitt möblemang är av denna kulör! Inspiration och idéer har jag denna kväll hämtat från Inwhite4you.se
Här finns en hel del vackert jag vill införskaffa: brickbordet ovan t.ex. Fotot på bilden har jag lyckligtvis redan i min ägo, ängeln vilken påminner om mina vackra barn!
En av dom håller låda precis intill...
Också den lådan är vit ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar