onsdag 28 november 2012

Oväntade & glädjande presenter

Det slås in små presenter och bakas tårta till dottern som snart ska ringa på min dörr. Ljusen tänds och doften av choklad och vanilj sprider sig i det numera juliga hemmet.
Lite tidigare än väntat ringde det på dörren och jag trodde förstås det var min dotter som var redo för diverse godsaker. Men överraskande nog var det min granne som bor under mig, lilla söta tant Karin som leende stod med ett leende och sitt silverstänkta hår, hållande ett litet vackert inslaget paket.
Hon överlämnade gåvan som tack för hjälpen för att jag skött hennes blommor och tagit in post när hon varit bortrest. Så himla rart! Karin är medveten om min blogg och utgick från dess namn Vitt & Brett när hon kom på en gåva som skulle passa mig. Rätt och riktigt! Jag blev jätteglad över den vita, virkade duk jag fick! =)
Tack, Karin! Att jag också skulle få presenter idag var oväntat och glädjande.
Den passade perfekt på skänken i min hall. Välkommen är Karin alltid =)
En virkad löpare i romantiskt stuk gör sig perfekt i min rosa-rosiga hall. Nu saknas endast födelsedagsbarnet som skall firas rejält med både Kärlek och Kladdkaka ;-)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar