fredag 2 november 2012

Jag skulle lätt kunna öppna svinfarm!

Jag har en speciell relation till mjukisdjur. Kanske för att dessa var min räddning från en, ibland tråkig verklighet. Jag for i väg till Fantasins Värld där elände och jävelskap inte fick någon som helst passagerarplats i mina drömmars farkost.
Små djur var speciellt välkomna, inte minst grisar och ankor. Kanske för att jag var förtjust i De tre små grisarna och Kalle Anka, en tidning jag f.ö. prenumererade på under i stort sett hela barndomen.
Det har väckt en och annan fråga på äldre dar. Inte så underligt att man dragits till just manliga förebilder med inslag av en hysterisk, kacklande Kalle Anka som i slutänden beter sig som en gris.
Det är det närmaste jag kan komma en förklaring till de möten jag hittills upplevt.
Jag har dejtat så många svin att jag lätt skulle kunna titulera mig bondmora ;-)
Kanske var det därför jag föll som en fura när jag såg denna lille gullegris som jag gärna vill ska hamna i mitt soffhörn i vardagsrummet:
Den finns att köpa lite varstans i olika färger. Just denna är från Elsas Hem. Det känns som att den ropar mitt namn och vill ge mig en liten extra knorr i tillvaron. Det bästa med den här grisen är att man kan stoppa in honom i skåpet när andan faller på ;-)
För jag antar väl att det är en Han?!? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar