torsdag 15 november 2012

Pensionärsvarning: Se Rapport och sedan dö!

Det är skönt att göra ingenting om man lyckas med det stora konststycket att stå fast vid det! Att göra ingenting och ändå få små saker genomförda utan press eller måsten. Att få genomföra det av egen vilja och uppskatta det därefter. Just nu har jag inget val. Jag måste göra ingenting och bara vara där jag står och är.
Ovant men säkert nyttigt för någon kroppsdel.
Jag tar till mig lugn och ro, njuter av tiden som får gå som den vill men vänjer mig aldrig vid detta mörker som intar tidig timma på dygnet. Klockan fem på eftermiddagen börjar jag per automatik att viska för att inte störa någon som eventuellt sover!! Jag har fått frågan flera gånger: Varför viskar du? Varför hyschar du?
För att det är mitt i natten, förstås!! Det signalerar en normal hjärna när skymningen faller lika snart som temperaturen. Gäspningar påbörjas vid åtta-tiden och pensionärs-varningen är ett faktum:
Se Rapport och sedan dö!
Jag måste skärpa till mig nu. Hitta tillbaks till ungdomskällan och bli mig själv. Jag är ju faktiskt relativt ung och borde inte leta Allers-tidningar med korsord i, inte heller planera vilken mat som ska lagas i morgon! Jag borde "shejpa" upp mig lite och vara den disco-drottning jag är avsedd att vara ;-)
Jag börjar med en gång! Ska bara se "Hem till Gården" först ;-)

(Ovanstående historia är en fiktiv sådan och personen påhittad)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar