lördag 24 november 2012

Tomten och jag har inlett ett glasklart förhållande

Vi har småstrulat länge, jag & tomten men inte förrän nu har vi båda konstaterat att vi inte kan vara utan varandra. Hittills har jag agerat mer eller mindre som en bondmora och endast dejtat både grisar, svin och bockar vars patetiska beteenden fått mig att föredra singellivet.
Tomten och jag ses lite oftare än en gång om året. Han drar ut till förrådet strax innan januari är till ända, varje år men då saknad och attraktion blir allt för påtaglig ser vi till att ses, vilken årstid det än må vara.
Just denna tid är det ju högst legitimt att träffas och stunderna är både intensiva och pladdriga.
Det är mycket att berätta om sedan förra årets dejter ;-)
Han ser på när jag inreder och pysslar. Denna gång med fönster!

Hemma hos min bror och hans sambo pågår ständigt förändringar och senast jag var där var det köket som revs. Min svägerska och jag är av samma inredningsintresse och byter både idéer och prylar med varandra.
Som stänkskydd och dekoration har hon valt att ha gamla fönster ovanför köksbänken.
Hur fint som helst och i samma stund som jag fotade kom jag att tänka på mitt gamla fönster jag haft i min ägo i flera år, som står lutande mot en vägg med en lysande blomsterkrans. Har tänkt ställa ut det till min särbo i förrådet flera gånger men så  testade jag min svägerskas idé..
Jag lyckades få in fönstret som passade precis och fick äntligen möjligheten att hänga upp användbara prylar på ramen av fönstret. Allt är numera nära till hands och det ser lite coolt ut dessutom.
Min son har alltid uppmuntrat mig till inredning och tycker stundtals det är riktigt kul. Ibland är hans engagemang inte fullt lika stort och hans spontana kommentar när han såg detta var: Det ser ju ut som en fabrikslokal här! Jag blev nöjd med de orden. Jag vill ha känslan av industri och lantligt =) Ingen större risk för ovälkomna fönstertittare här, inte!
Tomten tyckte också det blev det bra, där han satt och sörplade glögg hela kvällen igår. Han sitter kvar på samma plats än och har precis ätit lunch med sonen. Efter maten mumlade sonen någonting om en enerverande och märklig matgäst som psykar under intagande av måltid..
Så är det ju givetvis inte.. Tomter kollar bara så att han äter ordentligt ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar