torsdag 22 november 2012

Idag ser jag mer rött än vanligt

Gråmulna dagar är till för att färgsätta. Under gårdagen utförde jag en liten mini-turné till Falun för härligt återseende med e kollega från förr. Ljuvlig lunch och härliga konversationer med tillhörande skratt därtill.
Med mätt mage och glatt sinne for jag runt bland inredningsbutiker och andra affärer för att hitta ytterligare inspiration till kommande julpyssel. Mitt kök är något speciellt och man kan uppfatta det som lite runt med hörnskåpen som dominerar. Tanken var att dekorera dessa med kransar i gran men så fann jag vackra hjärtan igår som istället fick inta luckorna. När julen är till ända kan man byta ut det rödvit-rutiga hjärtat till något annat.
Det är aningen tidigt med julpyntandet med jag har märkt att många redan tjuvstartat. Fönsterdekoration med belysning får dock vänta en stund för min del. Men jag har förberett mig väl för advent ;-)
Det mesta piffas i köket för närvarande. Vardagsrum och sovrum får vila en liten stund till. Sortering och pimpning pågår på köksbänkar och köksskåp för närvarande.
Lite märkligt är det ju att längta efter julen när Världen där utanför påvisar en massa plusgrader och regn. Det pendlar mellan vår och -vinterkänslor men i huvudsak påminner almanackan om den rätta årstiden.
Nu återstår bara uppgiften att inta förrådet och hämta resten av jultillbehören. Tomtarna behöver snart komma in på lite glögg och uppmuntran. Letar lämplig plats åt dessa gentlemän, ett litet gäng som går under namnet ZZ top. Fler bilder kommer så småningom. Tack för titten =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar