lördag 10 november 2012

De största färgklickarna är barnen

                                                Bild och pynt från Panduro


Att slå upp sin blå och möta en grå himmel ger kanske inte den bästa glädjen en ledig lördag. Men ibland kan den bidra till idéer om färgklickar som både förvillar och för en bort mot pastellernas välbehövliga existens i tillvaron. De största färgklickarna kom till mitt hem igår: båda barnen med sina respektive.
Deras palett är oslagbar, antalet kulörer går knappast att finna ens i ett väl tilltaget lager hos en målarmästare.
Barnen är färgstarka, allt från ljuvaste pastell till skrikig neon. Stundom med vissa penseldrag i gråtoner men också dessa fyller sin funktion för ett komplett och vackert konstverk.
Det är i stunder av tyngd och motvind som jag blir påmind om det käraste jag har. När himlar är grå, jorden sank och tider förvridna av hopplöshet, landar medvetenheten om det färggrannaste att vårda och älska.
Jag tar den grå himmelen som bakgrund idag. Snart är den lika vacker som mina barn är Hjärtats Kärlek.
Det är mamma som ska måla hela Världen idag ;-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar