torsdag 8 november 2012

Silverstänk och Stjärnhimlar

Mitt författande av bok har inletts och jag sitter i timtal framför datorn och knackar febrilt på snart utslitna tangenter. Historien artar sig och det är svårt att frivilligt avvika från fortsättningen, varför tiden obemärkt försvinner och sedan chockartat påminner mig med kurrande mage och torr gom.
Det är en fantastisk Värld att befinna sig i. Jag och alla de speciella karaktärerna vars livsöden påminner en del om mitt eget. Det är en utmaning att beskriva ett helvete med humor och ett paradis som endast snuddat vid mina drömmar. Men det är nyttigt, roligt och lärdomsfullt att upptäcka sin förmåga att uttrycka sig med både Kärlek och värdighet.
Emellanåt tar jag rast. Dricker nån kopp kaffe, röker en cigg, skingrar tankar, kollar Fb, skriver nåt fyndigt inlägg, mailar, ringer och Lever ett rätt hyfsat vardagsliv. Jag skulle kunna ha det så här.
Skriva, sälja och Leva =)
För att inte in bli totalt insnöad i fantasins lilla vrå, har jag ständigt inredningsfliken uppe. Där finns ögongodis att njuta och hämta inspiration ifrån. Milda färger som gärna får inta mitt sinne. Det får gärna spraka och gnistra lite extra när mörkret faller. Jag tar tacksamt emot vackra bilder som här ovan, från Better Homes And Gardens som får ge mig den fortsatta glimten i mitt skrivande. Lusten lever och orden leker =)
Snart, kapitel 5..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar