torsdag 29 november 2012

Nu kan jag softa och fisa..

Äntligen! Allt är klart. Pynt av jul och storstädning genomförd med gott slutresultat! När jag nu skönt tillbakalutat ser ut genom fönstret upptäcker jag att grannarna just påbörjat sitt pyssel. Stjärnor och ljusstakar pryder fönstren i vårt vackra bostadsområde. Fint.
Detta är min utsikt från den sköna bloggfåtöljen just nu. En svävande ängel intill dörrposten som vänligt ler och spelar en trudelutt för alla som passerar. Just ikväll är vi bara två men tvåsamheten känns just nu lagom.
Dessutom fick jag just i uppdrag att göra en exakt likadan kladdkaka som jag gjorde till min dotters födelsedag igår. En med en massa florsocker, hallon och vaniljvisp. Skulle vara skönt att bara sitta här i lugn och ro och bara fortsätta att softa och fisa, njuta av julstämningen ett tag till men å andra sidan... skulle det vara ganska gott ;-)
Jag tycker mig höra att Ängeln är lite sötsugen också. Så får det bli. Kladdkaka med extra mycket choklad!
Och för att matcha accentfärgen i det juliga hemmet blir det kanske ett glas rött också..så man får Leva i ett Rosa skimmer i dubbel bemärkelse..mitt i allt det härligt röda  =)
Njut av Liv och kväll. Må så gott  och välkommen igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar