onsdag 14 november 2012

Jag tål Zlatan även i motvind

I ett kök satt jag i gott sällskap och hörde glada vrål och tillrop ifrån vardagsrummet under pågående fotbollsmatch mellan Sverige - England. Jag visste att Zlatan var med och brukar inte vilja missa när han spelar men annat lockade denna kväll. Jag bär av tradition alltid min special-tröja på mig för extra feeling och den triggar även igång omgivningen på lite olika sätt ;-) Ikväll ljöd endast positiva kommentarer.
Tror jag, det! Han gjorde ju fyra snygga mål och blir därmed en hjälte att hylla och stoltsera över. Superlativen haglar över den lille "Zlatten" och alla svenska medborgare höjer honom till skyarna... tills nästa gång han inte är lika mycket på topp. Då är han plötsligt "Blatten" som är värdelös och obefogat kaxig.
Fotbollsfantaster må vara speciella. I sitt antingen-eller-snack där det inte tillåts några mellanlägen.
Antingen är man bra eller så är man dålig.
Skönt att jag inte är så otroligt fanatisk när det kommer till sport. Jag tycker det är kul när proffsen bjuder på äkta underhållning och gör det snyggt. Att det går fel ibland hör ju liksom till.
Med Zlatan på fotbollsplan spelar det för min del ingen roll om han gör mål eller inte.. Han är Zlatan.
Det räcker ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar