söndag 25 november 2012

Hela jag är klädd i Vinterskrud

Det har stökats runt rejält hela dagen idag. Smörkolorna med flingsalt som gjordes igår, är näst intill uppätna då sonen överförtjust plockade i sig en efter annan. Jag var inte sämre, jag heller ;-)
Det blir fler koka-kola-dagar.
Idag har ännu mer julpynt åkt fram, om än i långsam takt då ryggen fått sig en liten knäck inte allt för godartad. Nya gardinlängder sydda och upphängda, ett julhjärta med belysning likaså och samtliga kuddar har fått byta om till vinterskrud. Mitt bord i vardagsrummet har fått fina betongljusstakar som bildar ordet jul och dessa står just nu nere i verksta'n på tork då jag spraylackat dom vita.
Bordet jag just nu har i min ägo är av rund modell med vit glasskiva, mycket vackert men rätt så opraktiskt.
Så med bilden här ovan, som jag fann på nätet, kom jag plötsligen på att jag faktiskt äger ett exakt likadant själv men i träfärg. Tror bestämt jag ska fixa till kistbordet med vit färg och börja använda det igen. Förvaringen är perfekt för filtar och andra ting. Lite fint är det ju också =)
I övrigt är det mycket småpyssel som gjort denna dag. Med idéer och prylar från  Panduro kan man sysselsätta sig i timmar utan att märka var tiden tar vägen. Lite röjning och städning kvar och vissa småsaker återstår att göra innan det faktiskt är full jul här hemma.
Varför vänta?.... När man ändå inte har något tålamod ;-)



1 kommentar:

  1. ne varför vänta.. först skulle ja bara göra lite advent.. nu lutar d mer åt.. ääh fan nån liten tomte kan få komma fram.. juldukar å allt annat smått ha fått komma fram!! å d bi så gyllit!! allt ska ju upp i vikket fall!!!

    SvaraRadera