måndag 12 november 2012

Jag låtsas att jag är nyrakad & solkysst!

Med en enkel förflyttning förändras plötsligt tillvaron till något nytt och annorlunda, även om platsen som sådan är väl bekant och omgivningen likaså. När tristess och enkelspårigt leverne råder räcker det med att lyfta blicken åt ett annat håll för att uppleva hela Världen som ny!
Denna soliga novemberdag är perfekt lämpad för att roffa åt sig inspiration och lust på. Småfåglar sjunger vackert och samstämt, precis som jag och de jag omges av.
Det är en märklig tid på året som egentligen borde påvisa snö och frostig stjärnhimmel. Det är som ett mellanting av höst och vår vilket förbryllar både sinne och hjärta. Jag låtsas att våren står mig närmast idag. Då väcks alla möjliga lustar och minuterna avnjuts, var och en för sig. Jag kan låtsas att raggsockorna jag bär är sandaler och den varma tröjan en pastellfärgad klänning och jag låtsas att mina kinder är solkyssta och att benen är nyrakade. Jag låtsas att jag ska ha beach-party idag och köper rosa champagne och en ask med blodröda jordgubbar! Jag låtsas att jag inväntar alla vänner jag känner för att uppleva ett sällan skådat äventyr att stoppa ner i minnesbanken. Det är en helt fantastisk dag, där möjligheterna är gränslösa och där tiden så gott som står still. Jag låtsas så till den grad att fåglarnas sång i dur omvandlas till sommarrefränger långt mycket bättre än Markoolio's och Ledin's låtskatter tillsammans!
Jag är så inne i Lyckans land att du inte skall förvånas om du ser en blonderad sak gå omkring i kort-kort och doppa tårna i en sjö nånstans nära Dig ;-)
Jag tillåter mig att leta upp de positiva pärlorna idag, helt och hållet på mitt eget sätt. Jag tänker höra humlor surra, se fjärilar landa på gröna högväxta grässtrån och jag tänker sjunga hela låten hela dagen inför alla vare sig de vill eller inte:
Sommaren är kort...det mesta regnar bort...så tar för Dig...Solen skiner idag ;-)


1 kommentar: