tisdag 27 november 2012

Nu har Sverige inte ens eget ett väder att gnälla på!

Länge har det varnats för intensivt snöfall med ilande vindar som man valt att kalla Englandsvintern (?) i våra svenska kvällstidningar. Dessförinnan var det den tyska vintern vi inväntade och den ryska har väl varit här ett par rejäla vändor genom årens lopp! Vart tog den svenska vintern?!?
Har Spanien eller Asien små trevliga meteorologer som på varnar för Sverigevädret i sina prognoser?!?
Märkligt hur man väljer att kanske undermedvetet, lägga skulden på alla andra länder för vädret som råder i vårt land. Vi, svenskar som dessutom har ett utomordentligt behov att tala om just vädret också. Nu är det ine ens vårt eget! Tur vi inte prat med vädret. Då kanske det skulle behövas snötäcken-språk ;-)

Nåväl, denna tanke slog mig i förmiddags då jag var inställd på att göra det sista inför kommande advent och jag kom på att det var lika bra att passa på att genomföra en liten mini-turné med bil för att införskaffa lite småsaker till en billig peng. Jag hann.... innan den engelska snön landade på svensk mark ;-)
Jag fortsätter med det jag inledde igår. Bl.a. har jag målat om en gammal dörr från svart till vit och nu ska det pyntas med julattiraljer. Tomten har fått några fler smycken och annat fynd jag hittat under dagen kommer att publiceras under kvällen. Kika gärna in igen.
Tills dess... var beredd med engelskan så kommunikationen med snöyrvädret blir lättbegripligt ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar