fredag 30 november 2012

Det mesta är pannkaka ikväll

Med snö som ihärdigt faller och med en kropp som är tillsagd att njuta av stunden, intog jag liggläge i soffan för att se en dokumentär för ett par timmar sen.
Vaknade nyss lika yr som vädret där utanför, undrande var jag var och varför?! Jag hann se ca 5 minuter av den tilltänkta dokumentären och sen hade jag tydligen slocknat som ett utbrunnet stearinljus.
Vilken lyx att ligga under sköna filten och vila ut! Väl vaken och sockerberoendet gör sig påmint. 
Sådan tur att det blev pannkaka idag, i sonens sällskap innan han for iväg till pappa. En hel hög ligger kvar på den florsockrade tallriken som numera pyntats med både hallon, citronmeliss och grädde. Jag frossar i sötsaker, puffar till kuddarna, höjer volymen på tv:n och ler med juryn i X factor. Må bästa artist vinna!
Allt kan ju bli pannkaka emellanåt.
Ikväll känns det helt ok...åtminstone för mig ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar