torsdag 17 januari 2013

Rutiner av! Barnasinnet på!

Imorgon smäller det!
Då gör de små Liven storslagen entré i det Marina hemmet, med allt vad det bär med sig! Efterlängtade brorsbarn vars resfeber redan i detta nu yttrar sig i gällt skri och fniss.
I början av deras fantastiska levnadsår, var dessa små glin aningen reserverade och lät sig blygsamt iaktta sin faster, som desperat sökte kärleken och ett accepterande från de små Änglarna.
Det tog sin tid. Reservation är inget att överskrida utan påföljande straff, varför jag tålmodigt och snällt inväntat dessa ungars längtan efter min famn.
Nu när åren låtit sig passerat osäkerhet och viol-stadiet, har uppenbarligen både ömsesidig kärlek och längtan uppstått och till min glädje har dessa barn nu äntligen tagit beslutet att åka hit och bo hos faster under en hel helg, utan vare sig mamma eller pappa i närheten.
Lyckliga jag! Lyckliga Dom!

Min bror ställde vid något tillfälle, frågan om varför man plötsligen gillar faster så mycket?
Svaret lät inte dröja på sig:
För att man får göra som man vill..och så är hon lite tokig! 

En bra beskrivning, med undantaget att man får göra som man vill. Undermedvetet gör dessa varelser precis som jag vill ;-)
Tokiga, är vi allihop.
Jag gissar att det är ett släktdrag ;-)

Välkomna Malda & Gry! Den ljusblå rosen är till Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar