söndag 27 januari 2013

Fruktsoda, torkskåp och ett litet leende!

Jag är slut...trött...helt färdig...ynklig... och förbannat lycklig! =)
Den gångna helgen har varit sanslöst givande, med möten oförglömliga och värda att bevara med värme i hjärtat för hela Livet!

Det är tydligen söndag idag. Min består av fruktsoda, citronvatten och möjligen en sväng in i torkskåpet för välbehövlig återhämtning. Inte enbart för konsekvenserna av bag in box-beteende. Det är så otroligt många nya intryck som svävar runt i en halvdimmig hjärna, som av naturliga skäl vill ta lite extra tid på sig för att få grepp om förnuft och funktion idag ;-)
Men tillståndet är självförvållat och accepterat! Jag tar en sekund i taget och trots behov en mini-rehabilitering, kan jag med ett litet leende konstatera att jag är en lyckligt lottad liten donna, som fått äran att träffa så underbara människor!

Blondiner & brunetter, eldsjälar och humorister, olika personligheter men med samma glöd och kärlek! Det är sådana människor alla har rätten till att omges av.
Relationer där ömsesidig respekt och hänsyn är självklara ingredienser, där acceptans av oliktänkande omvandlas till ärligt intresse för människan och hennes begåvning. Där idéer utbyts i vilda diskussioner och landar i förnuftets vrå till klingande skratt i gemensam kör!

Med detta i hjärtat gör det inget att det är en söndag av klenhet, ett torkskåp som väntar och sura citroner som kramas i vatten!
Känslan av att Leva gör sig påmint i dubbel bemärkelse. 
Och tacksam är jag =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar