onsdag 9 januari 2013

Nattlig inredning utreds i dagsljus ;-)

Jag är en sån där nattmänniska.. Som vägrar somna i vettig tid och som låter lust och inspiration hålla mig sällskap i mörker och tystnad. Jag gillar stämningen, känslan och försiktigheten som ligger i luften, min mörkerrädsla till trots.
För det räcker med ett knäpp för att jag ska hoppa jämfota, bita på naglarna och påminnas om dom där andarna man visar på "Det okända"!
Jag vill inte gärna tro på skiten, men vad fan ska man tro på när man sitter helt allena mitt i mörkret?! Den gångna natten var jag dock skonad från knarrande och knäppande väggar. Det som möjligen hördes i huset var mitt eget styrande och ställande i hemmet. Julen har städats ut och med det kom nya idéer på löpande band. Plötsligt stod kreativiteten som spön i backen och lagom pigg och sömnlös tillät jag mig att stöka runt i lite av ett småkaos. Ett trivsamt sådant. Jag kan aldrig lämna något halvklart. Tålamods-bruden vill inte befatta sig med sånt! Så i min fantastiska trötthet sitter jag här och beskådar nattskiftets alla verk i dagsljusets sken. Det röda är långt borta, utom möjligen i mina ögon.
Det vita, gröna och grå hemmet är i det närmsta klart för ännu en vintermånad =)
Jag är en något yr, trött och förvirrad blogg-guide denna dag =) Så jag lutar mig tillbaka medan du minglar bland bilderna som numera är ett hem i lagom passande vinterskrud. Nattskiftet är över för denna gång ;-)
Så där, ja.. Nu ska jag gå och kamma till mig lite! Jag ser ut som en icke utsövd och känner mig likadan =)
Tack för ditt besök! Njut av alla timmar, denna 9:e dag i januari 2013.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar