söndag 13 januari 2013

I spåret av en fågel

Blått, vitt och kallt. Svensk vinter när den är som är bäst.
Jag trotsade kyla med allt som går att få på sig, tog ett djupt andetag och gav mig ut i den vitgnistrande Världen. Det är skönt att bara gå. Skingra tankar och låta fötterna styra färden dit de vill.
Ett spår i snön fick mig att undermedvetet vilja höja mig till högre skyar.
Jag tror jag är kvar där än =)
Det skulle vara skönt att uppleva Livet på pinne! Och kvittra loss i fåglarnas refräng. Jag provade. Tog ton. Dom såg mest förvirrade ut! Men jag antog att sången var godkänd då dom stillsamt satt kvar och iakttog =)
Vi turades om. Fåglarna tog över. Det var lika bra. Det kom folk som såg ännu mer förvirrade ut! =)
Jag låtsades som ingenting, log till de små Liven i trädet och gick hem till värmande kamin.
Det räcker så..
Jag har fått min dos av att vara i det blå ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar