onsdag 2 januari 2013

2012 är numera begagnat och pensionerat!

Positiva förhoppningar skumpar positivt runt i tillvaron så här den 2:a dagen på 2013! Det gångna årets bekymmer och elände skall därmed arkiveras för gott och med innerliga förhoppningar ska denna nya tid förföra oss till lycka och eufori.
Det vore på sin plats. Det vore inte mer än rätt. Det vore både roligt och annorlunda.
Bekymmer tycks alltid finnas, i större eller mindre skala men det är att föredra att ha dessa i periferin och förort än i centrum och stadskärna av Vardagsliv.
Solen tycks tycka om 2013, möjligen ett tecken på att ljuset och värmen ska dominera detta år.
Den medför i huvudsak en energi och styrka att se på den nya tiden med positiv inställning och modet att våga tro på förändring till det bättre.
Trots motvindar och djävulsdanser under 2012, vill jag tacksamt buga och bocka för erfarenheter, goda som jävliga, mognad och insikter. Ännu ett vuxenår, helt enkelt!
Jag ser fram emot ett nytt..med goda utsikter och färre nitlotter.
Medveten om att ansträngning kan resultera i större lycka, ska knogarna vitna till förmån för framtida harmoni, som inte nödvändigtvis består av lyx och flärd.
Min rikedom ska byggas upp av det jag redan har i hjärta och huvud och då borde det rimligtvis kunna utgöra en hel skyskrapa! ;-)
I det Liv som ständigt pågår, förbereder jag mig nu på att skramla ihop allt det negativa och återanvända det som en grund för framtida harmoni.
Även de grå molnen är till för att dansas på!
Begagnade problem ska putsas till och ställas på hyllan för betraktelse och påminnese. Dessa skall inte förträngas eller brännas, snarare bidra till tacksamhet för lärdomar och klara tankar.
Råkar solen gå i moln tolkar jag det som att den, av ren hövlighet, ger plats till oss förvirrade att stråla och Leva.
Det ska inte förväxlas med Nyårslöften som har en tendens att fallera. Det är mitt Livs Löfte som av realistisk framtidstro ska överleva samtliga SMHI:s prognoser!
Och jag ler.. =) Stort!
För precis nu tog himlaskenet rast bakom ett moln.
Det är hög tid för undertecknad att äntra Livets scen och vikariera för Solen ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar