fredag 18 januari 2013

Mini-blondinernas Afton!

Dom har anlänt, med buller & bång!
De två änglalika brorsbarnen på 4 respektive 5 år, utrustade med gränslös charm och trutar fulla av ord man inte visste fanns! Faster delges därmed chansen att visa sin ungdoms styrka och fantastiska fantasivärld, där hämningar inte finns på kartan.
Den vuxna tanken var att trötta ut dessa så gott det går lagom till tidig kväll. De barnsliga tankarna ledde visst någon helt annanstans!
Det är bara att hänga med i svängarna.
Det är Bolibompas Gnagarkör som kompar till galen sång och helt otaktiska tamburinslag, full fart i Gropens backe med illgröna pulkor, som f.ö. ogillar slöa fastrar. Det är makaroner, pannkaka och kladdkakor som fastnar i den tillgjorda frisyren och det är pärlhalsband som rullar runt på parketten och fäller ett och annat ben. Det är sagoläsning med märkliga dialekter och en order om att prata likt mumintrollen hela kvällen. Den brutna finskan ekar i hela området. Snart kan jag inget annat! Prinsess-sängen har bäddats upp till förmån för dessa mini-blondiner och fnittret står som spön i backen. Och då har inte helgen börjat än! =)
Det genomfördes en gemensam dusch innan sänggåendet för en stund sedan. Till min förvåning skrattade tjejerna hysteriskt och ålade sig likt ormar när jag duschade av dom och jag förstod aldrig varför. Jag skulle snart bli varse sanningen:
Faster, faster! Varför har du en dusch som kittlar i puppan?!?!?! =)

Ofrivilligt avslöjad och skrattet är ett faktum. Barn är ljuvligt ärliga och vuxna ljuger som svin. Det bekräftas enkelt av det svar jag avgav då förklaringen serverades på den brutna finskan:
För att man gillar sånt i Mumindaaalen ;-)

Nu ligger dom här intill och med sina stora blå kollas Sunes Värld in.. Faster är snart färdig för Prinsess-sängen, hon också.
I morgon står utklädning och popstjärne-liv på agendan ;-)
Undrar vad jag ska sjunga??

"Puppa Love", kanske ;-)

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar