torsdag 10 januari 2013

En Ängel skickade sms från 7:e Himlen!

Jag väcktes av en Ängel denna morgon.
Hon skickade ett sms. Undrade om jag var vaken. Det var jag inte.
Hennes ihärdighet bestod, och hon valde att slå en signal från sin 7:e Himmel.
Jag svarade något yrvaket, lite sluddrande och ansträngde mig till förmån för det goda humöret, som vanligtvis vid denna tidpunkt brukar yttra sig något buttert.
Hennes lena röst förmedlade orden i silkespapper. Jag hade en gåva att vänta mig. Den låg i en kasse innanför väggarna på stadens kommunhus!
Änglarna jobbar uppenbarligen där också =)

Med rufsig frisyr och yrsel i huvud lyckades jag, trots horisontalt snöfall, ta mig mot målet.
Hon satt där, på en bänk. Denna Ängel. Hon log. Gav mig en kasse. Med gåvor.
Ögon tåras, hjärtat slår volter, sinnet fylls av Kärlek och Stolthet.
En Ängel vars vingar smeker mina kinder. Hon är så vacker. Och hon är min lilla Ängel.
                                                 Du, underbara Dotter!
                                    Av hela mitt Hjärta Älskar jag Dig...




                                  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar