söndag 20 januari 2013

Det är tomt i huset men fullt i huvudet!

Så har brorsbarnen, de söta flickorna åkt hem och lämnat en faster som tillbakalutat i fåtöljen försöker acklimatisera sig med ovanlig tystnad.
En härlig helg i full speed, där timmar passerat som sekunder! Härligt...och lite slitigt...känner jag nu =)

Det sägs att "Faster" låter gammalt, och "Moster" ungt. Motvilligt måste jag erkänna att det första inte endast låter gammalt.. det känns så också ;-)
Men det är värt varje sekund. Det förnekar jag inte!
Helgen har varit fantastisk med dessa glada blondisar, som alltid har ett leende på sina läppar. Mitt kommer att sitta kvar läääänge =)
Har vilat en stund för att på direkten ställa i ordning de fina porslinsburkarna som barnens mamma hade med sig, till min glädje! Gamla burkar att ha allt från socker till havregryn i.
Plats hittades i vitrinskåpet i köket. Så fick det bli! ;-)
Så fick det bli, så får det va!
Nu blir det soffläge och förmodligen också läge för att vänja sig vid tystnaden.
Det kan behövas för en "gammal faster"... ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar