onsdag 30 januari 2013

Hittills har 2013 rockat!

De första 30 dagarna av det nya året är snart passerade. Vart tog dom vägen?! Så enkla och okomplicerade att genomleva, så mycket roligare dagar än föregående år.
Märkligt..
Jag är inget fan av nyårslöften. Det har jag nämnt i tidigare inlägg. Men det var en slags obeskrivlig känsla som infann sig efter tolvslaget, vill jag minnas. Champagne och virvlande raketer till trots.

Jag har inga nyårslöften att infria detta år heller, vilket passar mig förträffligt då jag är fullt medveten om min förmåga att ignorera dessa i alla fall! Jag vill inte gärna avge löften med munnen som förmedlar ord som i sin tur ändå bara svävar iväg dit dom vill, och landar bortom förnuft och förstånd.
Jag gör det hellre i samarbete med huvud och hjärta, utan att för den skull skryta, skrodera och förhäva mig inför omgivning, som ändå har fullt upp med sina egna obegripliga nyårslöften.

Det känns som att huvudkontor och hjärterum har inrett en vrå av ljus i välvilligt samarbete, på eget initiativ! Utan att jag som någon besserwisser, lagt mig i över huvud taget. Ännu märkligare!
Jag som vanligtvis vill ha kontroll och bekräftelse hela tiden.. Känslomässiga garantier och kvitton har förgäves eftersökts av undertecknad stackare. Det tycks som att det nya året skänkt mig insikter och klokhet nog att förstå att Livet i nuet, är det som räknas!
Trots min brist på matematiska kunskaper, har jag blivit begåvad med denna lärdom.
Att upphöra med sådant som ändå bara begränsar mig känslomässigt, och därmed ha styrka nog att kväva  gamla, dammiga rädslor och annan skit man ändå inte har någon nytta av längre.
Att våga släppa kontroll och öppna mig för det jag stängt ute tidigare, och framför allt; att inse att jag mår som bäst när jag tillåter mig att följa det flödet som är menat för mitt Liv.
Tack! Verkligen.. Jag behöver det =)
Det är på tiden att det 45-åriga Livet inser skillnaden på väl förunnad framgång och egen framkallad motgång! Tufft jobb.. Men förbannat roligt resultat ;-)

Ty i periferin finns den Kärlek vi är dumma nog att inte se..
Men efterklok handling ger oss flödet, vi alla är så väl förunnade.

Må resten av Framtiden rocka, så som 2013 hittills gjort!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar