torsdag 3 januari 2013

Med blick för det Goda

Dag tre på 2013, väskor klara för avfärd och blick riktad mot den ljusa sidan av Livet ;-)
Med lockar i hår och målade fransar och med lusten att beträda marken av Frihet, bär det iväg mot det håll jag för stunden längtar till. Målet som sådant är trivsamt men resan är den skönaste denna dag.
Jag ska sitta där och endast betrakta det vackra idag. Alla sinnen ska få njuta och det konstruktiva ska få lite extra energi innan tiden är slagen för utförandet av arbetet, det nödvändiga för framtida harmoni.

Jag ska äta smågodis på bussen, likt det minsta barnet inom mig och jag ska säga spontant hej till alla jag möter idag. Jag ska leka bekymmersfri och tro på en sådan framtid.
Sen ska jag sjunga och fira min positiva tro på Livet.
Jag börjar på första versen redan nu.
Du är välkommen att sjunga med i refrängen när helst det passar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar