söndag 8 juli 2012

Regnrecept

"Även de grå molnen är till för att dansas på"...
En devis jag länge levt efter och dagar av regn gör mig sällan att tycka saker är tråkigt. Tvärtom! Det är ju då man ska passa på att göra allt det där andra man tjatar om under solskensdagarna =)
Inredning är mitt hjälpmedel mot rastlöshet och regn! Behöver inte vara så märkvärdiga saker, själv satt jag och ögnade igenom några vackra inredningstidningar och fann där några vackra bilder att använda, antingen som smycke i hemmet eller att ge bort till nån! Billigt, bra ,enkelt, roligt =)
Här följer receptet:

Du behöver: En tidning, händer som vill jobba, en halv skur sommarregn, en dos sommarbris, en tändare, kaffesump och lite tålamod :-)
Ta bilden du valt och lägg ut kaffesumpen över hela arket, låt ligga i ca 5 min. Ta bort sumpen med hjälp av ett papper eller torrt kaffefilter. Skrynkla sedan varsamt arket medan det är fuktigt. Försiktigt så det inte går sönder. Torka sedan i vinden eller vid en fläkt =)
Bränn sedan kanterna på arket. OBS! Gör det utomhus på säkert ställe med tanke på brandrisk! Själv drog jag igång hela husets brandlarm för att jag inte tänkte mig för =)
Låt ligga och torka helt o hållet och sen ser arken plötsligt lite shabby o slitna ut!
Bilden med färgtryck har jag INTE använt kaffesump på då motivet inte blir lika vackert. Där har jag endast använt vatten och bränt kanterna.
Ha En Underbar Dag i Regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar