fredag 6 juli 2012

Roliga Rutiner å så lite Zlatan!

Jag inser ju att det är viktigt att få rutin på att blogga. Jag har lätt för det..för rutiner, alltså. På både gott och ont =) Just nu jobbar jag på att få bort tråkiga rutiner som i onödan tar för mycket plats i mitt Liv. Jag vill ha Roliga Rutiner! Som inte är måstiga och krävande, som ger så mycket positiv energi att det lilla som är tråkigt knappt märks.
Det är ett jävla jobb, det! Men med envishet funkar det. Med envishet funkar allt! Nästan lite trots. Jag har lätt för det också =) I positiv bemärkelse, vill säga.
Jag har sådana dagar, idag var det "Zlatan-dagen". Jag har haft många såna dagar så jag har lärt mig på ett ungefär vad som väntar mig när jag drar på mig plagget med mitt egenhändigt gjorda tryck på min grå favorittröja. Det föll sig att jag gjorde den för att provocera en del av mina manliga vänner som endast hyllade Zlatan när han gjorde mål. När han misslyckades i nån match var han helt plötsligt urkass!Personligen är jag helt ointresserad av fotboll men när vi i gänget hamnade i återkommande diskussioner huruvida Zlatan är bra eller värdelös, så trotsade jag genom att säga:
- Who cares? Han är skitsnygg!! ;-)
När orden var sagda gick karlarna igång på alla cylindrar och plötsligt var vår fotbollshjälte inte värd ett skit! Jag bara log och förklarade att han störst, bäst o vackrast vare sig ni vill det eller inte =)
Säger JAG med noll koll på sport!! Efter att ha läst boken "Zlatan är Zlatan" och med den fick ta del av hans enorma självkänsla, ironi och kaxigt roliga humor kan jag bara fortsätta att beundra honom fast det egentligen inte var meningen från början =) När någon citerar honom är jag snabb att svara.. i ren trots ;-)
Som när han fick frågan, efter att han blivit ihop med Helena Seger: Vem är den vackraste kvinnan?
Och han svarar: Jag har inte träffat henne än ;-)
Så nu har jag fått för mig att det MÅSTE vara mig han menar, för vi har ju inte träffats en enda gång ;-)
Hur som helst blir kommentarerna många när jag bär tröjan med budskapet som får det att sticka lite i ögonen på vissa. Andra skrattar och tycker det är kul =)
Det är en Rolig Rutin jag gärna ägnar mig åt.
Å en vacker dag så kanske, kanske får jag anledning att göra ett tryck på ryggen av tröjan också:
"BEEN THERE, DONE THAT  ;-)

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha,, ja visst är det härligt,, att alltid vad man än gör retar det någon,, snacka om avund,, men det är bara å bjuda vidare på sig själv...Varför vara som alla andra när man kan va sig själv!! Tummen upp för dig Marina!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, med humor o lite glimt funkar det mesta ;-)

    SvaraRadera