fredag 27 juli 2012

Midnattstravet.. Hingstar överallt!


Att jag tog en välbehövlig, lång sovmorgon känns befogat när jag ska jobba sent på Midnattstravet i Borlänge ikväll. Att sedan solen väljer att jobba heltid och för högtryck just denna dag är kan ju tyckas vara både irriterande och ironiskt. Alla andra mornar, när jag varit vaken med tuppen har den minsann sovit tungt bland mörka moln medan jag förväntansfullt och lite gulligt inväntat en strålande entré...förgäves!
Men optimistens ord och dikt upprepas: säg inte nej!
Denna sommar blev jag blek som ett glas mjölk och puderdosorna har använts flitigt för att dölja den svenska sommarens effekter på min annars solkyssta kropp.
Jag kan leva med det =) Jag har levt under sämre förhållanden.
Ikväll får jag jag ju förmånen att omges av hingstar överallt..det är inte varje dag.. =)
Och förhoppningsvis dröjer sig solens strålar kvar till kvällen, hittills har vädret varit snällt för våra utomhusaktiviteter och jag tycker nog att Sven-Ingvars kan vara värda en backdrop av blå himmel!
Jag laddar med ett gäng koppar kaffe, hämtar post, drömmer om ett liv utan fönsterkuvert, bäddar, plockar, klurar över framtid och hör sonen snarka i en rätt så ljuv stämma =)
Det känns bra inför kvällen..och i huvudet går en melodi på repeat:
Säg inte nej, säg kanske, kanske , kanske... ;-)
Rock'n'Roll !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar