torsdag 5 juli 2012

En Himla Solig Torsdag

Fantastiska Soliga Torsdag!
Just så kallas också den marknad i Leksand som äger rum varje torsdag under sommarmånaderna =)
Solsken, blå himmel, ett myller av leende människor och en känsla av stolthet känns i hjärtat.
Dagen till ära var det också en Himla vacker parad genom stadens gator & torg av Himlaspelets ensemble där även min 13-årige son ingår för femte året i rad.
Glad för denna fina syn under lunchen begav jag mig sedan i en helt AC-befriad (!) bil mot Orsa och kundmöten inför Orsa Vattenfestival nu Juli. Det behövs så lite för att bli glad o nöjd med Livet på nåt sätt.
Ett gäng trevliga människor, ett gott humör och en bra relation med solen gör allt så skönt och praktfullt i all ljuv enkelhet =) Lite humor på det och dagen är definitivt räddad ;-)
Träffade en kompis under paraden och jag berättade vart jag skulle vidare på jobb. Jag fick et rungande gapskratt till svar och jag förstod inte riktigt varför?!? Men jag gick leende tillbaka till min AC-befriade bil
när plötsligt en repris i mitt huvud uppenbarar sig, min röst och mina egna ord väcker mig och därmed suddas leendet ut och frågetecknen blir några fler:
SA jag verkligen så?!? Jo..det gjorde jag nog..eller?!? Jo! Jag SA verkligen att jag skulle åka till Morsa och Ora för att jobba idag!!! =)

Jag skyller på värmen...och AC:n ;-)

2 kommentarer:

  1. Så härligt att du börjat blogga. Jag har hållt på sedan 1 jan 2010. Det är otroligt kul. Dock är inte min så fin, så härlig bakgrund och frontbild du har. Är det Kasper som fixat det, eller? Kommer att följa dig här. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Tack =) Nej, jag har faktiskt lyckas med hela utformningen själv =) Å vad roligt att du vill hänga med mig lite här. Välkommen och kram!

    SvaraRadera