söndag 22 juli 2012

Orsa Vattenfestival 2012.. En Frisk Fläkt

Sammanfattningsvis en mycket bra och rolig helg på festivalen. En härlig feststämning med glad och vackert uppklädd publik som bjöd på många härliga och klingande skratt. Tivolits karuseller gick varma och var givetvis barnens favorithak. Solen gjorde oss varmt sällskap till framåt småtimmarna då den vackert gick ner över Orsasjön. En bild jag gärna arkiverar till kommande vinter =)
För oss som jobbade var det inte många minuters vila, intensivt men roligt och med det här glada och humoristiska gänget upplevs inget som långsamt eller tråkigt. Ett gäng proffs som alla drar sitt strå till stacken och där samarbetet och sammanhållningen är total. Härligt =)
Kul också att få träffa artisterna som gjorde bra ifrån sig, som väntat.
En del barnfamiljer blev dock väldigt besvikna och otåliga över väntan på Loreen som intog scenen senare än angiven tid. Till slut stod hon där i sin Eufori och lät de yngsta agera kör. (Det var väl i och för sig också den enda låten dom kunde sjunga med i)
En recension här känns överflödig..
Månsson Allstars, alltid lika snygga och trevliga, körde covers och vi i personalen var inte sena med att komma i god form och en och annan av oss sjöng frenetiskt med i allt från Life is a highway till Born to be my baby. Tack, Månsson! Ni fick oss att hålla värmen. Suveränt partyband som kan sin sak och som dessutom alltid sett lika unga ut ;-)
Min personliga favorit Niclas Frisk och hans Chinatown missade jag för allt i världen inte och det är en skön känsla att få uppleva, i mitt tycke "riktig" musik, akustiskt framförd sådan där både hjärta och själ är i centrum. Dessutom är han en otroligt sympatisk herre som jag lätt skulle kunna placera hemma i min fåtölj!
Då snackar vi sann "Euphoria"  ;-)
Under solsken i sällskap med Niclas..som ju är vad han heter: Frisk ;-) Jag borde döpa mig till Fläkt!
En schlager-diva soundcheckar..

Niclas Frisk och Chinatown på scenen
Jorå..även vakter kan hjälpa till att räkna =)
Kalle koncentrerad på kvitton och Matilda..ja, Matilda. Vad gör du ? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar