onsdag 4 juli 2012

Första inlägget

Ja. men äntligen!!
Jag ber att få gratulera och hälsa mig själv välkommen till denna fantastiska Blogg-värld som mina nära och kära i all välmening uppmanat mig att börja med =)
Det var länge sen jag tog beslutet att blogga, som i mina öron låter som en riktig "Marina-Värld" att trivas och rumla runt i. Jag behövde förvånansvärt nog bara lite tid att vänja mig vid tanken.
Denna snart 45-åriga kulla med så många åsikter, tankar, roligheter, vardagligheter och ett intresse för stort som smått kan bara inte missa tillfällena som ges till skrivande, läsande och till viss del nosande ;-)

Det tog sin tid att skapa sidan med hjälp av tålmodig son som emellanåt fick bita sig i läppen för att undvika små utbrott för att "morsan fattar noll".. Men det var värt varje uppnosig kommentar och himlande blå, trötta ögon.
Det är sommarkväll, lägenhetens alla fönster står på vid gavel och utanför hörs måsarnas skri ekande över vår fantastiska Leksandsgrop, vilken jag har förmånen att bo intill. Det är sent och jag borde sova. Jobb väntar i morgon, ett nytt sådant där jag är inne på min andra vecka. Ovant, lite nervöst men roligt och framför allt spännande med allt det nya =)
Ett litet projekt för Dala Artist & Event AB och Orsa Grönklitt där vi just nu jobbar inför Vattenfestivalen i vackra Orsa. Ett bra jobb där min sociala sida kommer till sin rätt =)
Har jobbar med radio som programledare i många år, senast på Sveriges Radio Dalarna och i Vaken med P3 & P4. Ett yrke jag snarare ser som en livsstil än som ett jobb. Fantastiskt roligt och det ligger mig nära hjärtat. Radio släpper jag nog aldrig helt o hållet, jag kommer tillbaka nån gång i etern, det vet jag.
Men i detta nu känns det skönt att få testa nånting nytt och jag gör det med glimt o glädje =)

Ledig tid spenderar jag med vänner både borta och hemma och när jag väl är hemma så är det heminredning som gäller till hundra. Detta är också något jag jobbar lite med då o då, homestylar lite när erbjudanden ges.
Så av naturliga skäl kommer här att dyka upp mycket bilder både från mitt hem och andras men även små historier och upplevelser, tankar, och annat kul som jag hoppas Du vill ta del av =)

Väl mött, Puss & Kram
Marre


5 kommentarer:

  1. Kjell Anderstedt5 juli 2012 kl. 05:13

    Jamen detta blir trendskapande läsning som man måste ta del av framöver. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vännen! Vad kul att Du tittar in här =)

      Radera
  2. En blogg jag gärna återkommer till, väntar bara på när du kommer in på episoden dansbandssvängen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen att följa med mig här! Helt otroligt är det ju inte att nåt från den tiden dyker upp också ;-)

      Radera
    2. Nej jag kan tänka mig att det kan finnas både dråpliga och roliga minnen från den tiden , Been there done that :)

      Radera