onsdag 1 augusti 2012

Tjejerna som håller ångan uppe

Engelbrekt heter den gamla vackra ångbåten som man kan ta en njutbar tur med över Mashavet Siljan! Jag firade min blogg igår i sällskap med ett galet roligt gäng ångade vi på mot Rättvik och den pågående crusingen. En himla massa roliga & glada människor av all de slag. Efter ett par trivsamma timmar på båten nådde vi slutligen den stora folkfesten i en liten stad vars dofter påminde om ett Liv långt bortom vardagen:
En blandning av brända mandlar, sockervadd och bensin! Mmm... =)
Nu snackar vi om att  verkligen kunna hålla ångan uppe ;-)
Å det gjorde vi..på ALLA sätt... I Rättvik:
Ångbåten Engelbrekt, så vacker och rolig!
Jag var rätt rolig, jag också ;-)
Jag kunde inte låta bli..jag vill ju gärna styra o ställa lite!
Så jag tog över rodret en stund..och vi gick inte på grund en enda gång!!
Vi mötte Gustav Vasa som var på väg mot Leksand..och dom tutade först!
Bästa utsikten från damrummet! Man glömde både att kissa och pudra näsan!
Mätta & nöjda och tallriekn blev helt ren...eller, ja nästan....
Men jag tog mig ner i köket också! Ordning o reda och ångvisslan, den tjöt ;-)
Bästa brudarna behöll partystämningen hela kvällen =)
Blött om fötterna är inget hinder för en svängom på en båt! I med ett par servetter, bara. Klart!
Trevligt folk, svallvågor och snygga. välfyllda glas!


Framme i Rättvik! Solsken, Siljan och Raggarbilar!
The Hot Ladies på väg mot crusing! Jag släntrar lite efter..som vanligt =)
Hur vi mår idag?!?
Tack, hur bra som helst.. Det gungar något under fötterna fortfarande men det vet vi ju beror på Mashavet!















2 kommentarer:

  1. Jag skrattar när jag läser bloggen, så roligt skrivet och upplagt med bilderna.BRAVO Marina! Du är bäst!

    SvaraRadera
  2. Kan jag bidra med lite skratt blir jag glad. Det är tanken också =)

    SvaraRadera