måndag 27 augusti 2012

Äntligen måndag!

En blå och kramgo' liten figur att vakna upp med en solig morgon är inte det minsta fel när vindarna blåser kalla där utanför. En tillfredsställande sömn är att tacka nattens stormar för, vinande blåst och smattrande regn blir till ljuvaste toner likt en vaggsång som leder till drömmar av bomull =)
Utvilad, frisk och glad. Känner mig som ett Kinderägg: god och full av överraskningar men jobbar på att se aningen snyggare ut. På väg till dagens första möte och jag bättrar på mitt yttre med lite glimmer och foundation vid sminkbordet som är frukostbricka denna morgon.
Jag är glad och förväntansfull den 27:e dagen i augusti.
Har ingen aning om varför och det spelar heller ingen roll.
Det väsentliga är välmåendet som jag hoppas och tror är smittsamt och därmed också färgar min omgivning. När jag i denna stund lägger grund med lite småspackel på mig själv borde jag kanske passa på att måla resten av världen i ett vackert skimmer! =)
Eller har Du hunnit före? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar