tisdag 21 augusti 2012

Jag: En finn-pajsare som egentligen skiter i hockey

Som tydligt framgår är det numera blått & vitt som regerar vad gäller inredning i hemmet och med inspiration från mitt eget namn får det gärna luta mot det mer marina =)
Idag tog jag beslutet att lacka om min barpall i zink. Den blev vit och passar minst lika bra i köket nu som tidigare. Det är ett enkelt och billigt sätt att förändra och skulle jag mot förmodan ångra mig är det bara att spraymåla om den. Zinkfärg finns också på vanlig sprayburk.
Under tiden jag koncentrerat stod och målade ute i verkstan tidigare idag, såg jag i periferin hur människor passerade blå-vitklädda med målet mot vår Arena. Hockey, förstås! Inget jag själv är särskilt intresserad eller imponerad av men tanken slog mig varför jag kanske omedvetet gillar blå vitt:
Jag har ett ursprung i Finland var ifrån min morföräldrar kommer, jag jobbar just nu som inredare åt en av Leksands mest kända fastighetsbyråer, vars logotype är blå-vit och jag förbereder mig just nu inför Siljans Bomässa i Tegera Arena i september där färgerna jag jobbar med är..ja, just det! Jag bor i Leksand där LIF:s färger är precis de samma! Dessutom är min himmel alltid blå, om inte i Verkligheten så i Drömmen ;-) Så skulle det kunna vara.. att jag omedvetet lever i en Blå Värld helt enkelt =) Hur som helst är färgerna tilltalande, svala och vackra.
Zink är också väldigt fint, jag äger massor av det men ombyte förnöjer! Så här såg den ut på förmiddagen idag..
Förändringen genomförd och nu är den vit, torr och klar att sitta på vid köksbordet. Risken med att spraymåla är att man går över ALLT i sin väg! Det är enkelt och snabbt gjort, det torkar fort och blir väldigt snyggt. Att måla med pensel lämnar ofta spår men spray ser mer fabriksgjort ut. Vi får väl se om nåt mer blir vitt innan dagen är slut ;-) Än så länge sitter jag bara ute i trädgården och betraktar en himmel som faktiskt är...blå ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar