tisdag 7 augusti 2012

En Marina som gillar det marina

Har haft några dagars semester i sällskap med nära & kära, det mest fantastiska man kan ägna sig åt när man vill ge hjärtat en välbehövlig kärleksro. Några dagar for förbi i allt för hög hastighet och meningen är väl att man ska göra så lite som möjligt när man är ledig. Men ska man hinna med att strö omtänksamhet och sällskap till alla man älskar blir de lugna minuterna få (hann ju inte ens blogga) och när man tagit ett tårfyllt farväl känner man tröttheten ta onödig ledning i tillvaron.
Borde sova ut men kunde plötsligen öppna något slags överskottsenergi-bolag och startade nya projekt direkt vid ankomsten hem. Inspirerad av människor med intresse för heminredning och av mitt eget namn (!) fick nån av mina hjärnceller för sig att meddela mig om att den marina färgen faktiskt är rogivande =)
Så efter några loppis-besök och kaotiskt letande i förrådet ändrades det om något hemma idag.
För att bli lugn och sansad får man helt enkelt skapa den lilla "blå vägen" hem... ;-)
Den vackra blå skålen fann jag på Loppis för en billig peng. Å den gamla tyngden likaså. Jag handlade mer än 2 kg, som synes ;-) Den lilla mini-stormlyktan fick blått band och ljuset brinner för fullt i skrivande stund.
I vardagsrummet har kuddarna bytts ut liksom de pastellfärgade ljusen på bordet. Ängeln köpte jag under mina semesterdagar hemma i "byn"..
Kuddar med marina inslag.. ja, t.o.m. nallen Zlatan har fått en blå rosett! =)
Ännu en marinblå kudde med ränder & tofsar har lagts i soffan efter att denna bild togs..
Med fötterna på fotpallen och med huvudet på skaft sitter jag och bloggar ;-)
Lite nya blommor har också fått ta plats =)
De rosa pelargonerna har fått ge plats för vita blommor nu. Citronmeliss har jag alltid hemma =)
Min stora favoritmadonna! En halvmeter hög..på Livet ;-)
Lite rosa blev det..ett fint blockljus med rosor..
Dessa coola träskor hittade jag också hemma i "byn"..Har hunnit vricka vänster fot. Två ggr! Men det var det värt! =)
Hittade en ängel för väggen. Kunde inte motstå den. Å inte den mig heller =) Hälsar på alla i min hall nu.
Tack för att Du tittat in. Fler förändringar är på gång i mitt hem, som alltid. Välkommen tillbaka!












2 kommentarer: