söndag 19 augusti 2012

Ställer mig i charm-vrån

Det pågår alltid små projekt i mitt hem. Egentligen inte för att det behövs utan mer för att jag gillar förändring och att genomföra den. Förnyelse med små, enkla medel är det som är roligast och att få tänka till på vad som både är snyggt och fyller en praktisk funktion .
Jag har länge levt i Shabby chic-hemmet med både gammalt. slitet, nött och nytt. Små vackra ting överallt som mina vänner går omkring och tittar på som om det vore i en affär eller på ett museum!
Det är roligt att inspirera andra med idéer som oftast är enkla och inte särskilt kostsamma.
På senare tid har jag fått känslan av att "stilrent" är något som passar mig i detta nu. Så jag plockar bort, sorterar, öppnar förrådsdörren för att förvara en del saker som behöver få vila. Det är fortfarande det vita som regerar men allt plotter ska bort för en tid och det är istället för shabby högblankt, silver, glas och en enkel accentfärg som gäller. Just nu är det marint i mitt hus. Jag byter förmodligen ut det till rött när höst och vinter är ett faktum och det röda får stanna över julen, förstås =)
För mig är inredning planering. Det är just vid planering som man slipper stora kostnader och dessutom har man ett långlivat projekt som bidrar till kreativitet och leenden.
I hörnet där min vackra dörr hänger på väggen och där den fina singer-maskinen minner om svunna tider, vill jag nu förändra till en vrå man både kan vila ögonen på och samtidigt kunna använda till något.
Har klurat ett tag nu..och kommit fram till att jag SJÄLV kanske borde stå där och posera lite snyggt i charm-vrån ;-)
I så fall bara under dagen för idén har kläckts och nu ska den bara genomföras. Återkommer så småningom när allt har blivit exakt som jag vill.. Just idag står jag där själv och ser allmänt snygg ut ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar