torsdag 30 augusti 2012

Hej då augusti, tack för i år!

Det är både med vemod och förväntan jag tar farväl av årets augusti som nu nått sin sista dag.
Personligen lever jag mer för den ljusa årstiden där sol, brunbrända ben och ljusa nätter intar Livet likt en njutbar bris. Men jag försöker behålla ljuset i min tillvaro med färgsprakande ingredienser, allt från positivt inställda och levnadsglada  människor till rödgula höstlöv som får färga både värld och framtid!
En dag återstår, sedan tar september över, en månad jag borde ta till mig av kärlek då det var vid denna tid på året jag en gång föddes. Den borde förberedas av ren tacksamhet och firas därefter.
Men egentligen tycker jag att en enda dag av festligheter och firande känns lite märkligt. Jag är tacksam för varje dag, vilken färg den än må ha och föredrar att fira i lagom doser varje dag, på mitt eget sätt. Där uppskattning av varje känsla numera är given. Glädje och sorg ger och tar och byter ringar med varandra. Färgerna varierar i Livet, det är en rikedom, ibland svår att se.
Just i denna stund är den varmt röd ;-) Kärlek till kommande September!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar