måndag 27 augusti 2012

Nattskiftet kommer att handla om mobbing!

Mörkret har lagt sig ute i världen, bordet i vårt kök är precis avdukat och det har ätits flottig kyckling med fingrarna och diskussionerna blev en krydda av det tyngre slaget runt middagsbordet ikväll.
Ett samtal där både mor & son enstämmigt kunde konstatera att både barn och vuxna har mycket att lära vad gäller moget beteende i ämnet som heter mobbing.
En tragisk sjuka som finns överallt, en djävuls påhitt som påträngande och ondskefullt kan bryta ner den största till att bli den minsta! På dagis, fritids, skolan, på jobbet. En helvetessyssla som funnits i alla tider och som trots uppmärksamhet från olika håll ändå överlever världens samtliga krig!
Kyckling och ris byttes mot avsmak och ledsamhet, smärtsam reaktion, minnen som väcks till Liv och en känsla av panik att detta faktiskt pågår runt omkring oss hela tiden.
Så min kväll är därmed uppbokad, spikad och klar! Tusen ord som i detta virr-varr snart skall finna sina formuleringar med tydlighet och inlevelse och med sikte på ett gott syfte ska det sättas på pränt ikväll!
Alla har vi ett ansvar, inte bara i tanke utan också i handling.
Om detta ska du få läsa här på min blogg i morgon. I detta nu avnjuter jag trygghet i mitt Hem ljuva Hem och jag tänder ett ljus för alla som behöver det. Njut av en härlig kväll om Du kan och har möjlighet.
Det är nämligen inte alla som har det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar