onsdag 29 augusti 2012

Tre skålar och en fyr

På shoppingturné å jobbets vägnar denna dag, så otroligt kul att få välja och vraka bland inredningsdetaljer tillsammans med kunnigt folk med lika stort intresse.
Blomster i massor har beställts, så vackra att t.o.m. jag framställs som rätt så vardaglig för ovanlighetens skull  ;-) Min känsla för detaljer är på topp idag och det är ibland oundvikligt att få med sig något till det egna hemmet också. Dessa vackra skålar fick bli mina nya kompisar i köket idag. Dom står och övar upp sig för kommande dukningar till både vardag & fest.
Och en Marina med feeling för att marinera sitt hem i marint tema, glömmer naturligtvis inte den självklara ingrediensen i form av en blå fyr som nattetid sprider varmt sken..
Det enda som saknas nu i mitt hem är en sjöman som erövrat alla möjliga hav och väderlekar. Men skulle en kapten av någon anledning hamn(a) hos mig, får han tämja en storm han aldrig varit i närheten av tidigare ;-)
För se, sjöman kan stöta på styv kuling även på torra land..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar